Czy możliwość wożenia wózka widłowego w pojeździe ciężarowym ogranicza funkcjonalność i ładowność przyczepy czy ciężarówki? Nie w przypadku rozwiązań firmy Redos Trailers. System dokowania wózka widłowego autorstwa polskiej firmy jest wygodny i szybki w obsłudze, a to nie koniec korzyści.
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. System dokowania wózka widłowego w przyczepach i zabudowach – co to jest?
2. Czy trzeba wybierać, gdzie dokować wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu ciężarowego?
3. Czy system dokowania wózka widłowego podnosi masę przyczepy czy zabudowy?
4. Co wyróżnia systemy dokowania „widlaka” od Redos Trailers?
5. System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – jakie daje korzyści?
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta naczep, przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
System dokowania wózka widłowego w przyczepach i zabudowach – co to jest?
Zabudowa samochodu ciężarowego lub przyczepa z takim rozwiązaniem umożliwia transport „widlaka” – podwieszonego z tyłu lub zadokowanego w przestrzeni ładunkowej.
Czy trzeba wybierać, gdzie dokować wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu ciężarowego?
I tak i nie, ponieważ zależy to od przepisów, ale także od rozwiązań zastosowanych w zabudowie czy przyczepie. W pierwszej kwestii decydującym parametrem jest dopuszczalna długość zestawu, czyli 18,75 m. W krajach takich jak Austria, Szwajcaria, Włochy, Słowenia, Chorwacja, Węgry czy Dania nie wolno jej przekraczać, zatem na drogach tych państw wózek widłowy nie może „podróżować” na zewnątrz pojazdu. W takich sytuacjach istotna jest konstrukcja samej zabudowy i to czy jest przystosowana do wożenia wózka na zewnątrz czy również wewnątrz pojazdu. – Nasi klienci nie muszą wybierać, czy wolą zabudowę z dokowaniem wewnętrznym czy zewnętrznym. Oferujemy rozwiązanie uniwersalne, pozwalające wozić wózek w środku i poza pojazdem, zachowując przy tym pełną funkcjonalność zabudowy – wyjaśnia Maciej konstruktor z Redos Trailers. Tym samym pojazdy firmy z Nowego Tomyśla łączą korzyści, jakie dają oba systemy. Wózek wożony wewnątrz jest bezpieczniejszy, nie brudzi się i umożliwia jazdę bez przekraczania limitu długości 18,75 m. Z kolei powieszenie wózka na zewnątrz nie zabiera przestrzeni ładunkowej i jest szybsze, co ma znaczenie, jeśli na trasie kierowcy jest wiele punktów rozładunku.
Czy system dokowania wózka widłowego podnosi masę przyczepy czy zabudowy?
Przyczepa czy zabudowa z możliwością przewozu „widlaka” oczywiście będzie cięższa od identycznego pojazdu bez tego systemu, ale w przypadku rozwiązań firmy Redos Trailers tę dodatkową masę należy traktować nie jak cenę, lecz jak inwestycję, która zapewnia użytkownikowi wiele wymiernych korzyści. Trzeba też pamiętać, że Redos Trailers tworzy swoje produkty z wykorzystaniem cynkowanej ogniowo stali o podwyższonej wytrzymałości, co oznacza, że konstrukcja może być lżejsza i zachowywać oczekiwane parametry ładowności i sztywności.
Co wyróżnia systemy dokowania „widlaka” od Redos Trailers?
– Nasi inżynierowie maksymalnie uprościli konstrukcję systemu dokowania wózka widłowego – tłumaczy pracownik konstrukcji Redos. To powoduje, że rozwiązanie firmy Redos Trailers jest:
- Lekkie, a więc w niewielkim stopniu podnosi masę zabudowy czy przyczepy.
- Proste, wygodne i szybkie w obsłudze. Kierowca ma mniej elementów do przygotowania, więc jego praca jest lżejsza i mniej męcząca.
- Szybka, bo użytkownik może zamontować wózek wewnątrz zabudowy w czasie poniżej 5 minut.
- Uniwersalna, dzięki możliwości transportowania „widlaka” zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.
- Funkcjonalna, ponieważ system dokowania jest na tyle kompaktowy, że pojazd zachowuje identyczne możliwości przewozowe, jak warianty bez tego udogodnienia.
System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – jakie daje korzyści?
- Możliwość dostarczania towaru wraz z rozładunkiem, np. bezpośrednio do budowanego obiektu czy do miejsc, w których nie ma infrastruktury do rozładunku.
- Szybkość demontażu i dokowania wózka pozwala obsłużyć w określonym czasie więcej punktów załadunku czy rozładunku. Przykładowo, oszczędność 3-4 minut na jednym tylko punkcie w ciągu może dać nawet godzinę oszczędności dziennie.
- Większa niezawodność. Prostszy i praktycznie bezobsługowy system jest mniej podatny na awarie czy uszkodzenia, a w razie ich wystąpienia – tańszy i szybszy w naprawie.
- Niezależność od infrastruktury i pracy magazynierów. Jeżeli kierowca ma do dyspozycji swój wózek, to jest w mniejszym stopniu uzależniony od czynników zewnętrznych.
- Łatwiejsze i szybsze planowanie zadań transportowych. Uniwersalność produktów Redos Trailers eliminuje konieczność zastanawiania się, dokąd i jaki pojazd wysłać. To efekt połączenia wszystkich zalet systemów dokowania wózka z kubaturą i efektywnością, jakie zapewniają zwykłe konstrukcje.
- Mniejsze spalanie, dzięki niskiej masie własnej zabudowy – niezwykle istotne w skali przebiegów, jakie pokonują samochody ciężarowe.
– Dla nas znaczenie ma również fakt, że z naszych pojazdów zadowoleni są nie tylko przedsiębiorcy, ale również kierowcy, którzy je użytkują. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku pracy i trudności w rekrutacji kierowców jest to bez wątpienia istotny czynnik – podsumowuje.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
