Możliwość dokowania wózka widłowego w pojazdach ciężarowych otwiera przed firmami i kierowcami nowe możliwości. Rozwiązanie opracowane przez Redos Trailers zapewnia wiodącą elastyczność, niezawodność i wydajność. Na jakie konkretne korzyści przekładają się te cechy?
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. Czym jest system dokowania wózka widłowego w przyczepach i zabudowach?
2. Wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu?
3. Jakie są zalety dokowania wózka widłowego na zewnątrz pojazdu ciężarowego?
4. Jakie są zalety dokowania wózka widłowego wewnątrz pojazdu ciężarowego?
5. System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – czym się wyróżnia?
6. Co zyskuje firma korzystająca z pojazdów Redos Trailers z dokowaniem wózka rozładunkowego?
7. Dokowanie wózka widłowego – dodatkowe zalety i opinie kierowców.
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
Czym jest system dokowania wózka widłowego w przyczepach i zabudowach?
To rozwiązanie pozwala na przewożenie wózka widłowego pojazdem ciężarowym – przyczepą lub tzw. solówką z zabudową. Sprzęt można przewozić na zewnątrz – podwieszony z tyłu pojazdu lub też w przestrzeni ładunkowej.
Wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu?
Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, co dana firma wozi, a przede wszystkim – dokąd jeździ. Kluczowym parametrem jest bowiem długość zestawu wynosząca 18,75 m. W Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Słowenii, Chorwacji, Węgrzech czy Danii nie można jej przekraczać, zatem na drogach tych państw nie wolno transportować wózka widłowego podwieszonego na zewnątrz przyczepy. – Nasi klienci nie muszą wybierać czy wolą zabudowę z dokowaniem wewnętrznym czy zewnętrznym. Oferujemy rozwiązanie uniwersalne, pozwalające wozić wózek w środku i poza pojazdem, zachowując przy tym pełną funkcjonalność zabudowy – wyjaśnia Maciej z Redos Trailers.
Jakie zalety ma dokowanie wózka widłowego wewnątrz pojazdu?
Sprzęt jest bezpieczniejszy i mniej narażony na uszkodzenia, wandalizm czy kradzieże;
Wózek się nie brudzi;
Umożliwia jazdę w krajach, w których długość zestawu nie może przekroczyć 18,75 m.
Jakie zalety ma dokowanie wózka widłowego na zewnątrz pojazdu?
Podwieszony wózek nie zabiera przestrzeni ładunkowej;
Dokowanie wózka na zewnątrz jest szybsze.
System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – czym się wyróżnia?
W transporcie liczą się wymierne korzyści – np. oszczędność czasu i efektywność rozwiązań. I właśnie na tych kwestiach skupili się konstruktorzy Redos Trailers opracowując uniwersalny system przewozu wózka widłowego. – Przede wszystkim maksymalnie uprościliśmy konstrukcję. Kierowca ma mniej elementów do przygotowania, więc bez problemu może zamontować wózek wewnątrz zabudowy w czasie poniżej 5 minut. Kolejną korzyścią jest większa niezawodność, ponieważ nasz system jest prostszy i praktycznie bezobsługowy – wylicza inżynier Redos Trailers. – Kluczową zaletą jest uniwersalność naszych konstrukcji. Zabudowy z możliwością dokowania wózka mają identyczną funkcjonalność i możliwości przewozowe, jak warianty bez tego udogodnienia – zaznacza. Mocną stroną produktów firmy z Nowego Tomyśla jest również masa własna, a co za tym idzie – ładowność. Redos Trailers stosuje lekkie i wytrzymałe ramy, które nie muszą być wzmacniane, aby „udźwignęły” układ dokowania „widlaka”.
Co zyskuje firma korzystająca z pojazdów Redos Trailers z dokowaniem wózka rozładunkowego?
Szybkie, proste i wygodne rozwiązanie oszczędza czas. Kierowcy dobrze wiedzą, że w trasie trwającej kilka dni nawet 10 minut opóźnienia może wygenerować efekt domina i zaburzyć skomplikowany plan logistyczny. Z kolei identyczna funkcjonalność jak w zabudowach bez systemu dokowania wózka widłowego ułatwia i przyspiesza planowanie zadań transportowych. Uniwersalność produktów Redos Trailers eliminuje konieczność zastanawiania się, dokąd i jaki pojazd wysłać. To efekt połączenia wszystkich zalet systemów dokowania wózka z kubaturą i efektywnością, jakie zapewniają zwykłe konstrukcje.
Niezależność załadunków i rozładunków daje także większą elastyczność w odpowiadaniu na potrzeby klientów. Realizując transport nie trzeba bazować na tym czy u odbiorcy jest odpowiednia infrastruktura do rozładunku. Z kolei niska masa własna pojazdów Redos Trailers przekłada się na mniejsze spalanie i wysoką ładowność, co daje niebagatelne korzyści w skali przebiegów, jakie pokonują samochody ciężarowe.
Zabudowy Redos – argument w rekrutacji kierowców
Przyczepy Redos Trailers są dostosowywane do systemu dokowania wózka widłowego. Większy rozstaw osi zmniejsza tylny zwis i poprawia rozkład mas w przypadku dociążenia tyłu pojazdu wózkiem.
– Oprócz tego standardowo wyposażamy takie pojazdy w układ podnoszenia pierwszej osi, który w większości przypadków niweluje problem obciążenia dyszla. Dodatkowo przyczepa może mieć pneumatyczny system wyrównywania ciśnień, szczególnie przydatny, jeśli dany pojazd ma wozić lekkie ładunki – tłumaczy Maciej inżynier odpowiedzialny za konstrukcję. Z kolei układ hamulcowy i systemy bezpieczeństwa czynnego są dostosowywane precyzyjnie do wymiarów i ładowności przyczepy, by zapewnić maksymalną stabilność i bezpieczeństwo prowadzenia.
– Bardzo ważne są dla nas opinie kierowców, którzy używają naszych pojazdów. Wiemy od nich, że są zadowoleni z tego, jak jeżdżą nasze produkty z wózkami widłowymi. Owszem, załadunki i rozładunki to dla nich dodatkowa praca, ale dzięki niej zyskują większą niezależność, a przede wszystkim – mniejsze ryzyko, że gdzieś utkną, bo ktoś, gdzieś nie ma wózka lub do pracy nie przyszli wszyscy magazynierzy – dodaje konstruktor. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku pracy, o powodzeniu rekrutacji kierowców decyduje coraz więcej czynników. Ważne są nie tylko warunki finansowe, lecz także to jak komfortowy i bezpieczny jest sprzęt we flocie firmy. Jak potwierdzają opinie, także w tym aspekcie Redos Trailers oferuje wiodące rozwiązania.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
