Wynagrodzenie, dodatki pozapłacowe, a także atmosfera w firmie – te i wiele innych rzeczy biorą pod uwagę kierowcy, decydując się na podjęcie pracy w danym przedsiębiorstwie. Dla niektórych liczy się też sprzęt, jakiego będą używać. Masz jeździć pojazdem z systemem dokowania wózka widłowego Redos Trailers? To świetnie. A dlaczego?
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. Dokowanie wózka widłowego – co to jest?
2. Dlaczego kierowca będzie zadowolony z systemu dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers?
3. Jakie korzyści daje kierowcy układ dokowania widlaka opracowany przez inżynierów Redos Trailers?
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta naczep, przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
Czym jest system dokowania wózka widłowego w naczepach, przyczepach i zabudowach?
To rozwiązanie pozwala na przewożenie wózka widłowego pojazdem ciężarowym – przyczepą, naczepą lub tzw. solówką z zabudową. Sprzęt można przewozić na zewnątrz – podwieszony z tyłu pojazdu – lub też w przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu kierowca może mieć wózek widłowy zawsze ze sobą, co pozwala na szybszy i bardziej elastyczny rozładunek, ale to nie koniec zalet tego rozwiązania. Mobilne wózki widłowe są specjalnie przystosowane do podwieszania, a także przewożenia, np. mają kompletne, wymagane przepisami drogowymi oświetlenie zewnętrzne.
Dlaczego kierowca będzie zadowolony z systemu dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers?
Konstruktorzy firmy z Nowego Tomyśla skupili się na tym, co ważne. Zależało im, by stworzyć rozwiązanie jak najprostsze, a co za tym idzie najbardziej niezawodne i wygodne w obsłudze. Specjaliści Redos Trailers wzięli pod uwagę nie tylko to, co się liczy dla właściciela firmy transportowej, lecz także to, co ma znaczenie dla użytkownika, a więc kierowcy.
W ofercie Redos Trailers są pojazdy z możliwością dokowania wózka wyłącznie na zewnątrz zabudowy lub rozwiązania uniwersalne, dzięki którym widlak może być podwieszony lub schowany w ładowni. – Pięć minut – tyle czasu potrzebuje operator by zadokować wózek w naszej zabudowie – mówi Maciej konstruktor z Redos Trailers. – Ten wynik osiągnęliśmy, upraszczając konstrukcję. Dzięki temu kierowca ma mniej elementów do przygotowania i obsłużenia. Jego praca jest wygodniejsza i szybsza, co ma znaczenie np. w niekorzystnych warunkach pogodowych – dodaje Maciej.
Nadwozia ciężarowe i przyczepy marki Redos wyposażone w system dokowania widlaka mają konstrukcję specjalnie przystosowaną do jazdy z dodatkowym obciążeniem z tyłu. Zmian jest kilka. Kluczową jest inny rozstaw osi, zapewniający właściwy rozkład masy, nawet w przypadku jazdy „na pusto” z samym widlakiem. Standardem jest także możliwość podniesienia pierwszej osi, by zniwelować problem obciążenia dyszla czy siodła. Odpowiednie prowadzenie zestawu zapewnia także pneumatyczny system wyrównywania ciśnień – szczególnie przydatny, jeśli dany pojazd ma wozić lekkie ładunki. Do wymiarów, konstrukcji i ładowności pojazdu dostosowane są również układ hamulcowy i systemy stabilizujące naczepę. Wszystko po to, by kierowca mógł jechać spokojnie, bezpiecznie i bez zbędnego wysiłku.
Jakie korzyści daje kierowcy układ dokowania widlaka opracowany przez inżynierów Redos Trailers?
- Niezależność od pracy osób odpowiedzialnych za rozładunki i załadunki. Operator wózka w magazynie zaspał? A może nie przyszedł do pracy? Mając wózek ze sobą, nie musisz przejmować się takimi sytuacjami, a ryzyko, że gdzieś coś się przeciągnie, jest znacznie mniejsze.
- Mając do dyspozycji wózek widłowy kierowca może samodzielnie zmieniać rozłożenie towaru, np. po rozładowaniu jego części. To może się przydać np. w trudnych warunkach drogowych, na śliskich drogach. Wózkiem można odciążyć przyczepę, a następnie dociążyć oś napędzaną, zmniejszając tym samym szansę utknięcia na jakimś podjeździe.
- System dokowania wózka firmy Redos Trailers zapewnia identyczną funkcjonalność naczepy, jak w przypadku ich zwykłych wariantów. To z kolei upraszcza planowanie tras i zadań transportowych, a co za tym idzie poprawia współpracę na linii spedytorzy – kierowca.
- Pojazdy Redos Trailers prowadzą się bezpiecznie i pewnie niezależnie od obciążenia oraz tego czy wózek jest podwieszony czy zamontowany w ładowni.
Podsumowując: rozładunek i załadunek to dla kierowcy dodatkowa praca, ale też i wymierne korzyści wynikające przede wszystkim z niezależności. A praca z wykorzystaniem pojazdów Redos jest szybsza, bezpieczniejsza i prostsza.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
