Nie musimy być uważnymi obserwatorami ruchu drogowego, aby zauważyć, że największą ilość pojazdów ciężarowych z zabudowami specjalistycznymi stanowią te, gdzie ładunek umieszczony jest pod plandeką. Czy to zbieg okoliczności lub przypadek? Z pewnością nie! Dlaczego więc tak wiele firm transportowych wybiera właśnie zabudowy plandekowe i/lub przyczepy z taką formą ochrony ładunku? Powodów jest wiele, a poniżej przedstawiamy te najważniejsze.
Plandeka jest uniwersalna
Zabudowa plandekowa doskonale nadaje się do transportu ładunków spaletyzowanych lub drobnicowych. Choć nie chroni towaru przed ekstremalnymi temperaturami, doskonale zabezpiecza go przed wiatrem, deszczem, śniegiem czy kurzem, nie wspominając już o ochronie przed niepożądanymi spojrzeniami. Jest stosunkowo lekka, łatwa w myciu i konserwacji, a także łatwo naprawialna. Jeśli dodamy do tego możliwość łatwego uniesienia dachu ładowni o 50 lub 100 mm w celu przewiezienia wysokiego, gabarytowego ładunku, to widać, jak uniwersalną jest ona zabudową.
Szeroka oferta
Zabudowa plandekowa może być stosowana na wiele sposobów: na podwoziu ciężarowym typu solówka, w zabudowach przestrzennych typu tandem, w przyczepach i pojazdach typu BDF. Wszystkie te rozwiązania posiada w swojej ofercie Redos Trailers. Bogactwo możliwości pokazuje fakt, że sama ściana tylna zabudowy plandekowej może mieć różne formy – od zwykłej plandeki, poprzez burty z plandeką, do wind zamykanych na różne sposoby. Dodatkowo, każdą zabudowę można doposażyć w system dokowania wózka widłowego, umożliwiający przewóz tego pojazdu zarówno na zewnątrz, jak i w środku ładowni.
Wiele sposobów łatwego ładowania
Bardzo ważnym atutem zabudowy plandekowej jest łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Ułatwiają to rozsuwany dach, ściągane ściany boczne w formie firan, czy wypinane konnice. Umożliwiają one szybszy i bezpieczniejszy załadunek i rozładunek. Łatwe dostanie się do ładowni to także uproszczone „dopakowywanie” pojazdu i realizowanie dostaw do większej ilości klientów w ramach jednego kursu. Ciekawym rozwiązaniem jest także funkcja uchylania dachu do załadunku i rozładunku oraz system rozsuwania słupków tylnych. Specjalnie dla zabudów plandekowych w systemie tandem, Redos stosuje trapy przejazdowe i systemy najazdów, umożliwiające swobodny dostęp do ładowni ciężarówki bez konieczności odczepiania przyczepy.
Lekka, przestronna konstrukcja / załadujesz więcej
W transporcie drogowym kluczowym parametrem jest DMC pojazdu. Im lżejsza zabudowa, tym większą masę towarową można zabrać na pokład. Dzięki ażurowej konstrukcji stelaża i kłonic oraz stosunkowo lekkiego poszycia, zabudowa plandekowa pozwala na załadunek cięższego ładunku niż w przypadku pojazdu typu furgon.
Solidne zabezpieczenie
Można by pomyśleć, że zabudowa plandekowa nie zapewnia solidnego zabezpieczenia ładunku, ale to błędne przekonanie. Redos Trailers stosuje rozwiązania wzmacniające ściany boczne i przednią ładowni. Na przykład, plandeka może być wzmocniona linkami stalowymi do wysokości 1,5 metra, posiadać w poszyciu specjalne listwy pionowe, a ściany boczne dodatkowe belki. Ściana przednia, w przypadku zabudowy plandekowej, wykonana jest z profilowanych aluminiowych paneli, a do wysokości 1250 mm także z wytrzymałej sklejki. W tak przygotowane elementy łatwo wczepić różne systemy zabezpieczania ładunku.
Jak widać, zabudowa plandekowa to jedno z najbardziej funkcjonalnych rozwiązań w transporcie drogowym. Dodając do tego możliwość nadruku efektownej reklamy firmy, zakup zabudowy plandekowej z pewnością szybko się zwróci.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
