Zabudowy plandekowe w praktyce – jakie korzyści przynoszą dla transportu?

Nie musimy być uważnymi obserwatorami ruchu drogowego, aby zauważyć, że największą ilość pojazdów ciężarowych z zabudowami specjalistycznymi stanowią te, gdzie ładunek umieszczony jest pod plandeką. Czy to zbieg okoliczności lub przypadek? Z pewnością nie! Dlaczego więc tak wiele firm transportowych wybiera właśnie zabudowy plandekowe i/lub przyczepy z taką formą ochrony ładunku? Powodów jest wiele, a poniżej przedstawiamy te najważniejsze.

Plandeka jest uniwersalna

Zabudowa plandekowa doskonale nadaje się do transportu ładunków spaletyzowanych lub drobnicowych. Choć nie chroni towaru przed ekstremalnymi temperaturami, doskonale zabezpiecza go przed wiatrem, deszczem, śniegiem czy kurzem, nie wspominając już o ochronie przed niepożądanymi spojrzeniami. Jest stosunkowo lekka, łatwa w myciu i konserwacji, a także łatwo naprawialna. Jeśli dodamy do tego możliwość łatwego uniesienia dachu ładowni o 50 lub 100 mm w celu przewiezienia wysokiego, gabarytowego ładunku, to widać, jak uniwersalną jest ona zabudową.

Szeroka oferta

Zabudowa plandekowa może być stosowana na wiele sposobów: na podwoziu ciężarowym typu solówka, w zabudowach przestrzennych typu tandem, w przyczepach i pojazdach typu BDF. Wszystkie te rozwiązania posiada w swojej ofercie Redos Trailers. Bogactwo możliwości pokazuje fakt, że sama ściana tylna zabudowy plandekowej może mieć różne formy – od zwykłej plandeki, poprzez burty z plandeką, do wind zamykanych na różne sposoby. Dodatkowo, każdą zabudowę można doposażyć w system dokowania wózka widłowego, umożliwiający przewóz tego pojazdu zarówno na zewnątrz, jak i w środku ładowni.

Wiele sposobów łatwego ładowania

Bardzo ważnym atutem zabudowy plandekowej jest łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Ułatwiają to rozsuwany dach, ściągane ściany boczne w formie firan, czy wypinane konnice. Umożliwiają one szybszy i bezpieczniejszy załadunek i rozładunek. Łatwe dostanie się do ładowni to także uproszczone „dopakowywanie” pojazdu i realizowanie dostaw do większej ilości klientów w ramach jednego kursu. Ciekawym rozwiązaniem jest także funkcja uchylania dachu do załadunku i rozładunku oraz system rozsuwania słupków tylnych. Specjalnie dla zabudów plandekowych w systemie tandem, Redos stosuje trapy przejazdowe i systemy najazdów, umożliwiające swobodny dostęp do ładowni ciężarówki bez konieczności odczepiania przyczepy.

Lekka, przestronna konstrukcja / załadujesz więcej

W transporcie drogowym kluczowym parametrem jest DMC pojazdu. Im lżejsza zabudowa, tym większą masę towarową można zabrać na pokład. Dzięki ażurowej konstrukcji stelaża i kłonic oraz stosunkowo lekkiego poszycia, zabudowa plandekowa pozwala na załadunek cięższego ładunku niż w przypadku pojazdu typu furgon.

Solidne zabezpieczenie

Można by pomyśleć, że zabudowa plandekowa nie zapewnia solidnego zabezpieczenia ładunku, ale to błędne przekonanie. Redos Trailers stosuje rozwiązania wzmacniające ściany boczne i przednią ładowni. Na przykład, plandeka może być wzmocniona linkami stalowymi do wysokości 1,5 metra, posiadać w poszyciu specjalne listwy pionowe, a ściany boczne dodatkowe belki. Ściana przednia, w przypadku zabudowy plandekowej, wykonana jest z profilowanych aluminiowych paneli, a do wysokości 1250 mm także z wytrzymałej sklejki. W tak przygotowane elementy łatwo wczepić różne systemy zabezpieczania ładunku.

Jak widać, zabudowa plandekowa to jedno z najbardziej funkcjonalnych rozwiązań w transporcie drogowym. Dodając do tego możliwość nadruku efektownej reklamy firmy, zakup zabudowy plandekowej z pewnością szybko się zwróci.

Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu? Skontaktuj się z nami!

Zapisz się do Newslettera

Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą oraz nowościami? Zapisz się do Newslettera a nic ważnego Cię nie ominie!

logo.png
Formularz rejestracji

Zapiszcie mnie do Newslettera

Od momentu zapisania będziesz otrzymywać cykline informacje mailowe dotyczące naszej oferty.

System dokowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.

Pojazdy "od ręki"

Nie chcesz czekać? Kup pojazd gotowy do jazdy już teraz.

Serwis MAN Truck

Autoryzowana stacja serwisowa Man Truck Polska

Stacja kontroli pojazdów

Okręgowa stacja kontroli pojazdó Redos

O firmie

Sprawdź kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić.

Skontaktuj się z nami

Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z jednym z naszych handlowców.

Handlowiec

Waldemar Dzięsław

+48 798 689 696

waldemar.dzieslaw@redos.pl

Handlowiec

Maciej Dolecki

+48 600 354 217

maciej.dolecki@redos.pl

Handlowiec

Paweł Plura

+48 604 839 176

pawel.plura@redos.pl

Handlowiec

Mikołaj Troszczyński

+48 508 005 127

mikolaj.troszczynski@redos.pl

Handlowiec

Łukasz Serwa

+ 48 608 884 579

lukasz.serwa@redos.pl

System mocowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.