Odpowiedzi na kilka kluczowych pytań pozwolą specjalistom z Redos Trailers zaprojektować i wykonać zabudowę lub przyczepę do przewozu butli gazowych, która będzie spełniać wszystkie wymagania użytkownika i to przez długie lata.
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. Dlaczego zabudowy do przewozu butli gazowych różnią się między sobą?
2. Jak przewożone są butle z gazem? Z czego składa się taka zabudowa?
3. Jak samodzielnie ładować i rozładowywać butle z gazem?
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
Nic dwa razy się nie zdarza – dlaczego zabudowy do przewozu butli gazowych różnią się między sobą?
– Klienci, którzy potrzebują samochodu czy przyczepy do przewozu butli gazowych najczęściej mają określone wymagania na poziomie ogólnym lub bardzo szczegółowym. Stąd też każda realizacja zaczyna się od wysłuchania tego, co użytkownik ma do powiedzenia, sprawdzenia czym jeździ obecnie i w jakich obszarach chce uzyskać poprawę. I właśnie dlatego dla każdego klienta realizujemy coś innego – mówi Maciej Dolecki z działu handlowego Redos Trailers.
– Generalne założenia są zbliżone, natomiast klienci decydują się na inne wyposażenie. Jedni oczekują możliwie jak najprostszego i najtańszego pojazdu, inni chcą dodatkowych funkcji i opcji – opisuje Dolecki. – Natomiast kluczowe dla nas są odpowiedzi na pytania o ciężar jaki mam być przewożony, DMC samochodu oraz jego wymiary – dodaje.
Jak przewożone są butle z gazem? Z czego składa się taka zabudowa?
Najczęściej butle z gazem są przewożone w odpowiednich koszach, w których każda butla „siedzi” w pojedynczej komorze, co zapobiega uderzaniu poszczególnych zbiorników o siebie. Tego typu kosze mogą być rozładowywane ręcznie, w przypadku drobnej, detalicznej dystrybucji lub zdejmowane z pojazdu za pomocą wózka widłowego. Platforma montowana na ciężarówce i przyczepie jest wyposażona w specjalną, odpowiednio wysoką ramkę zabezpieczającą każdy kosz przed wysunięciem się poza obrys pojazdu.
Jak samodzielnie ładować i rozładowywać butle z gazem?
Przyczepa ciężarowa bądź samochód do dystrybucji butli gazowych może być wyposażony w system dokowania wózka widłowego lub też żuraw (tzw. HDS). Oba warianty dają użytkownikowi dodatkowe możliwości samodzielnego obsługiwania załadunków i rozładunków, ale wersja z dokowaniem „widlaka” jest bardziej uniwersalna. HDS pozwala operować w obrębie swojego zasięgu i nie daje możliwości rozładunku np. do wewnątrz magazynu. Ponadto HDS jest na zamocowany na stałe, więc trzeba go wozić niezależnie od tego czy w danym momencie jest potrzebny, co z kolei wpływa na ładowność i zużycie paliwa.
Zabudowy Redos Trailers z systemem dokowania wózka widłowego są lekkie i złożone z niewielkiej liczby elementów. Dzięki temu ich obsługa jest szybka i prosta. Operator może zadokować „widlaka” w ciągu pięciu minut, co w zastosowaniach dystrybucyjnych daje wymierne oszczędności czasowe każdego dnia. – Klient, który zdecyduje się na naszą zabudowę z układem podwieszania wózka nie musi go wozić cały czas ze sobą, lecz tylko tam, gdzie będzie mu potrzebny. To, w połączeniu z niską masą systemu dokowania, powoduje, że nasze zabudowy czy przyczepy z tym rozwiązaniem oferują użytkownikom praktycznie identyczne możliwości przewozowe, zapewniając jednocześnie większą elastyczność dystrybucji – podsumowuje Maciej Dolecki.
Pojazdy użytkowe z nadwoziem Redos Trailers przystosowanym do transportu butli:
















Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
