Przyczepa centralnoosiowa czy na obrotnicy? Odpowiedź na to pytanie brzmi „to zależy”. A od czego? Wyjaśniamy w tym tekście.
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
- Wydajność – Jak ją rozumiemy w Redos Trailers
- Jak opony wpływają na wydajność przyczepy
- Wydajność przyczepy – dlaczego liczy się lekka i sztywna konstrukcja?
- Wydajność to także trwałość – jak ją zapewniamy?
- Wydajność, czyli podzespoły renomowanych producentów – jakie stosujemy?
- Wygodna obsługa – jak wpływa na wydajność przyczepy?
Wydajność – jak ją rozumiemy w Redos Trailers
Czy wiecie czym jest muda? To słowo pochodzi z języka japońskiego i oznacza marnotrawstwo – czynność, która zużywa zasoby, lecz nie wnosi wartości dla klienta, wewnętrznego lub zewnętrznego. Unikanie tego typu sytuacji ma znaczenie w każdej organizacji, szczególnie w okresie dużego popytu i obciążenia pracą. W transporcie mudą mogą być dodatkowe kursy spowodowane zbyt małą ładownością czy pojemnością pojazdu, wydłużony czas poświęcony na jego codzienną obsługę czy naprawy, a także zmęczenie kierowcy związane z utrudnionym korzystaniem z danej konstrukcji.
Jak zatem rozumiemy wydajność w kontekście przyczepy? Wydajna przyczepa to taka, która pozwala przedsiębiorcom i użytkownikom skupić się na tym, co najważniejsze w ich biznesie, czyli oferowanych usługach i klientach. Wydajna przyczepa to nie tylko taka, która oszczędza paliwo, lecz także czas i nerwy.
Wydajna przyczepa pozwala zrobić więcej, szybciej i przy mniejszym wysiłku. Od czego zależy wydajność przyczepy?
Jak opony wpływają na wydajność przyczepy
Ogumienie renomowanych, doświadczonych producentów zapewnia nie tylko odpowiednie właściwości trakcyjne, lecz także wydajność, a więc niskie opory toczenia i wysokie przebiegi. Ważna jest także wysoka odporność na uszkodzenia, co potencjalnie przekłada się na mniej przestojów spowodowanych koniecznością wymiany czy naprawy uszkodzonej opony.
Wydajność przyczepy – dlaczego liczy się lekka i sztywna konstrukcja?
Do budowy pojazdów Redos Trailers używa stali o wysokiej wytrzymałości. Wyższa wytrzymałość oznacza, że do osiągnięcia określonej ładowności i wytrzymałości potrzebne jest mniej materiału, dzięki czemu uzyskuje się niższą masę i wysoką sztywność pojazdu. A lekka i sztywna przyczepa (odporna na skręcanie) ma lepsze właściwości jezdne i jest wygodniejsza w prowadzeniu.
Niska masa własna przekłada się również na obniżenie spalania i wysoką ładowność pojazdu. To z kolei pozwala na zmniejszenie kosztów paliwa. Lekki zestaw spala mniej i zabiera więcej towaru, więc do przewiezienia określonego wolumenu potrzebne jest mniej kursów.
Wydajność to także trwałość – jak ją zapewniamy?
Jak w Redos Trailers szanujemy pieniądze i czas naszych klientów? Np. dostarczając im pojazdy, które przez wiele lat zachowują odporność na czynniki zewnętrzne (np. woda, piasek, sól, śnieg, lód, kamienie, pyły, błoto).
Jak to robimy? Wszystkie nasze ramy, podramówki, podłużnice, wieszaki na palety, uchwyty na skrzynki narzędziowe zawsze cynkujemy ogniowo. Żywotność tak zabezpieczonego elementu określa się na 10 do nawet 30 lat.
Dzięki temu nasze przyczepy są trwałe i łatwe w odsprzedaży, bo lepiej znoszą upływ czasu.
Wydajność, czyli podzespoły renomowanych producentów – jakie stosujemy?
W Redos Trailers wierzymy w specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. Konstruując nasze naczepy i zabudowy opieramy się o naszą wiedzę, opinie naszych klientów i podzespoły renomowanych producentów.
Przykładem są osie. Stosujemy produkty renomowanych marek – BPW, SAF i Gigant. Jak to wpływa na wydajność przyczep?
* Są to nowoczesne i sprawdzone komponenty o podwyższonej wydajności, co przekłada się na niskie opory toczenia, a więc mniejsze spalanie.
* Osie tych producentów są bardzo popularne, więc z naprawą ewentualnej usterki poradzi sobie większość serwisów w całej Europie, co skraca czas ew. przestoju.
* Części zamienne do podzespołów BPW, SAF czy Gigant są łatwo dostępne i przystępne cenowo, co ma szczególne znaczenie, jeśli dany element trzeba wymieć zagranicą.
Wygodna obsługa – jak wpływa na wydajność przyczepy?
Wszystkie nasze pojazdy i stosowane w nich rozwiązania opracowujemy i testujemy biorąc pod uwagę nie tylko potrzeby i wymogi przedsiębiorców, ale także z myślą o użytkownikach, czyli kierowcach.
To oni jeżdżą z przyczepami, oni je otwierają, zamykają i obsługują. Dlatego przykładamy wagę do każdego detalu. Wyposażamy przyczepy w szereg elementów, które są udogodnieniem dla kierowcy:
- Funkcjonalne skrzynki narzędziowe;
- Drabinki pozwalające sprawnie i bezpiecznie wchodzić do ładowni;
- Wieszaki kół zapasowych ze specjalnymi windami;
- Zawór parkująco-luzujący czy złącze DUAMATIC;
- Wygodny i szybki system dokowania wózka widłowego.
Dodatkowo, przez lata tak dopracowaliśmy systemy otwierania i zamykania ładowni. Nawet w pojazdach z dużymi przebiegami odsunięcie „firanki” nie sprawia kłopotów. Mechanizm działa sprawnie i lekko przez długie lata.
Wygodna obsługa przyczepy to mniejsze zmęczenie kierowcy. A mniej zmęczony i zdenerwowany kierowca prowadzi bardziej efektywnie i bezpiecznie.
Podsumowując – wydajność przyczepy to nie tylko stosowane w niej podzespoły. To cała filozofia projektowania pojazdu uwzględniająca wszystkie czynniki, jakie mają znaczenie dla użytkowników. Właśnie tak konstruowane są przyczepy marki Redos. W efekcie nasi klienci otrzymują pojazdy, które do wykonania określonej pracy transportowej wymagają możliwie jak najmniej zasobów, a więc czasu, paliwa, pieniędzy i nerwów. I to właśnie jest prawdziwa, kompleksowa wydajność.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
