By firma transportowa była konkurencyjna i sprawnie realizowała rozmaite zadania transportowe, musi posiadać wyspecjalizowaną i nowoczesną flotę. To zasada nadrzędna. Równocześnie flota musi być dopasowana do specyfiki wykonywanych zleceń, czyli: długości tras, rodzaju i ilości przewożonego ładunku itp. Jedni wybiorą więc zestawy – ciągnik siodłowy plus naczepa, a inni pójdą w stronę podwozi samochodowych z różnego rodzaju zabudowami. Na co warto zwrócić uwagę, szukając tej najlepszej? Oto kilka cennych rad.
Dobre materiały i sprawdzone technologie to gwarancja sukcesu
Co decyduje o trwałości każdej zabudowy? Oczywiście jej rama. Powinna być ona lekka, ale przy tym wytrzymała. Dla przykładu zabudowy marki Redos bez względu, czy mówimy tu o zabudowach plandekowych, skrzyniowych, czy typu furgon, wykonane są z wysokogatunkowej stali, pozwalającej na użycie profili o mniejszej grubości, a tym samym niższej masie własnej bez jakiegokolwiek uszczerbku dla trwałość konstrukcji.
Dodatkowo w przypadku ramy zasadniczej, podramówki, podłużnic, wieszaków na palety czy uchwytów na skrzynki narzędziowe, zawsze poddawane są one cynkowaniu ogniowemu. Taka technologia zapewnia, najdłuższą żywotność oraz odporność na czynniki zewnętrzne takie jak: woda, piasek, sól, śnieg, lód, kamienie, pyły i błoto.
Niska masa to oszczędność paliwowa i pieniądze w portfelu
Wszędzie tam, gdzie można, producent powinien stosować lekkie, ale i wysokogatunkowe elementy wykonane z aluminium i tworzywa sztucznego. Pozwala to na odchudzenie konstrukcji zabudowy, a w rezultacie całego pojazdu ciężarowego, co ma niebagatelne znaczenie w odniesieniu do jego spalania, jak i możliwości załadowania towarów o większej masie. Konstrukcja przestrzeni ładunkowej w zabudowach marki Redos bazuje właśnie na elementach wykonanych z aluminium, zarówno w odniesieniu do burt, kłonic, jak i odpowiednio wzmocnionej aluminiowymi profilami ściany przedniej. Jednocześnie takie elementy jak skrzynie narzędziowe i skrzynki do przechowywania pasów mocujących, wykonane są z wytrzymałego tworzywa sztucznego.
Bezpieczeństwo ładunku to spokojny sen
Jeśli wiemy już, że nasza zabudowa wykonana jest z najwyższej jakości materiałów i jej masa nie wpływa znacząco na obniżenie nośności naszej ciężarówki, warto upewnić się, czy producent zadbał o to byśmy przewożone towary mogli dobrze zabezpieczyć. I tu dla przykładu zabudowy marki Redos posiadają autorski, bardzo ergonomiczny system mocowania ładunku REDLock. Trzecia już generacja tego rozwiązania, oferuje możliwość zapięcia pasów mocujących w otworach ułożonych co 10 cm w ramie zabudowy. Dodatkowo ładunek możemy zabezpieczyć specjalnymi listwami w podłodze (funkcja palet-stop). Pamiętajmy, że w przypadku przewożenia ładunków o nietypowych gabarytach przyda się nam także funkcjonalność pionowego i poziomego jego blokowania w oparciu o atestowane belki zabezpieczające. To rozwiązanie także znajdziemy w zabudowach marki Redos.
Funkcjonalność to więcej zleceń
Jak zapewne wiecie diabeł tkwi w szczegółach. To one, niby niepozorne, wpływają na to, czy nasz pojazd jest bardziej konkurencyjny na rynku i przyjazdy kierowcy. Szukając odpowiedniej zabudowy upewnijcie się, czy producent zadbał np. o możliwość rozsuwania tylnego portala drzwi, czy rozsuwania i unoszenia dachu. Bardzo przydatne są także zdejmowane kłonice czy ściana boczna w formie przesuwanej firany. Pamiętajcie jednocześnie, że czasami możliwość samodzielnego załadunku jak i rozładunku jest kluczowa. Dlatego warto zastanowić się nad doposażeniem zabudowy w windę załadowczą (Redos posiada aż trzy jej typy do wyboru) lub system dokowania wózka widłowego. Ten z oferty firmy Redos umożliwia bezpieczny jego przewóz w środku ładowni jak i na zewnątrz, a w razie potrzeby może być szybko zdemontowany.
Certyfikaty, gwarancje, telematyka i finansowanie
Przed wyborem konkretnej zabudowy upewnijcie się także, czy jest ona certyfikowana, jak szeroka jest jej gwarancja i pakiety serwisowe oraz na jakich warunkach zostanie ona sfinansowana. Na przykład zabudowy firmy Redos posiadają: certyfikat CodeXL (EN-12642), VDI 2700 oraz certyfikat DAIMLER 9.5. Gwarantują one bezpieczeństwo całej konstrukcji, a tym samym przewożonych przy jej pomocy ładunków. Producent jednocześnie dysponuje bardzo szeroką paletą finansowania oraz innych usług poprawiających komfort korzystania z pojazdu. Dla przykładu są to usługi telematyczne Redos Telematic System.
Jak widać elementów na jakie warto zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej zabudowy dla naszego pojazdu ciężarowego jest wiele. Dlatego nie należy zlecać jej wykonania pierwszej z brzegu firmie, a zaufać profesjonalnym i sprawdzonym rozwiązaniom jakie oferuje choćby Redos.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
