System dokowania wózka widłowego w naczepach czy przyczepach otwiera przed firmami nowe możliwości. Rozwiązanie opracowane przez Redos Trailers zapewnia wiodącą elastyczność, niezawodność i wydajność. Na jakie konkretne korzyści przekładają się te cechy?
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. Czym jest system dokowania wózka widłowego w naczepach, przyczepach i zabudowach?
2. Wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu?
3. System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – czym się wyróżnia?
4. Co zyskuje firma korzystająca z pojazdów Redos Trailers z dokowaniem wózka rozładunkowego?
5. Dokowanie wózka widłowego – dodatkowe zalety i opinie kierowców.
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta naczep, przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
Czym jest system dokowania wózka widłowego w naczepach, przyczepach i zabudowach?
To rozwiązanie pozwala na przewożenie wózka widłowego pojazdem ciężarowym – przyczepą, naczepą lub tzw. solówką z zabudową. Sprzęt można przewozić na zewnątrz – podwieszony z tyłu pojazdu – lub w przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu kierowca może mieć wózek widłowy zawsze ze sobą, co pozwala na szybszy i bardziej elastyczny rozładunek. Mobilne wózki widłowe są specjalnie przystosowane do podwieszania, a także przewożenia, np. mają kompletne, wymagane przepisami drogowymi oświetlenie zewnętrzne.
Wózek widłowy – wewnątrz czy na zewnątrz pojazdu?
Podobnie jak w przypadku wielu innych rozwiązań w naczepach, przyczepach i zabudowach, także system dokowania wózka widłowego można i należy precyzyjnie skonfigurować do potrzeb danego biznesu.
– Klienci Redos Trailers korzystają z naszego wieloletniego doświadczenia w konstruowaniu zabudów umożliwiających przewóz widlaków. Dobrze wiemy, co najlepiej sprawdzi się w poszczególnych zastosowaniach – mówi Maciej konstruktor z Redos Trailers.
Wózek widłowy na zewnątrz czy wewnątrz przyczepy? Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, co dana firma wozi, a przede wszystkim – dokąd jeździ. Kluczowym parametrem jest bowiem długość zestawu wynosząca 18,75 m. W Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Słowenii, Chorwacji, Węgrzech czy Danii nie można jej przekraczać, zatem na drogach tych państw nie wolno transportować sprzętu podwieszonego na zewnątrz przyczepy. – Nasi klienci nie muszą wybierać, czy wolą zabudowę z dokowaniem wewnętrznym czy zewnętrznym. Redos Trailers ma rozwiązanie uniwersalne, pozwalające wozić wózek w środku i poza pojazdem, zachowując przy tym pełną funkcjonalność naczepy czy przyczepy – wyjaśnia Maciej.
Jakie zalety ma dokowanie wózka wewnątrz pojazdu?
- Sprzęt jest bezpieczniejszy i mniej narażony na uszkodzenia, wandalizm czy kradzieże;
- Wózek się nie brudzi;
- Umożliwia jazdę w krajach, w których długość zestawu nie może przekroczyć 18,75 m.
Jakie zalety ma dokowanie wózka na zewnątrz pojazdu?
- Podwieszony wózek nie zabiera przestrzeni ładunkowej;
- Dokowanie wózka na zewnątrz jest szybsze.
System dokowania wózka widłowego firmy Redos Trailers – czym się wyróżnia?
W transporcie liczą się wymierne korzyści – np. oszczędność czasu i efektywność rozwiązań. I właśnie na tych kwestiach skupili się konstruktorzy Redos Trailers opracowując uniwersalny system przewozu wózka widłowego.
– Przede wszystkim maksymalnie uprościliśmy konstrukcję. Dzięki temu kierowca ma mniej elementów do przygotowania i szybciej może wjechać do środka. Operator bez problemu może zamontować wózek wewnątrz zabudowy w czasie poniżej pięciu minut. Kolejną korzyścią jest większa niezawodność, ponieważ nasz system jest prostszy i praktycznie bezobsługowy – wylicza inżynier Redos Trailers.
– Z punktu widzenia osoby zarządzającej przedsiębiorstwem kluczową zaletą jest uniwersalność naszych konstrukcji. Pojazdy z możliwością dokowania wózka mają identyczną funkcjonalność i możliwości przewozowe, jak warianty bez tego udogodnienia – zaznacza konstruktor Redos. Mocną stroną produktów firmy z Nowego Tomyśla jest również masa własna. Redos Trailers stosuje lekkie i wytrzymałe ramy, które nie muszą być wzmacniane, aby „udźwignęły” układ dokowania „widlaka”.
Co zyskuje firma korzystająca z pojazdów Redos Trailers z dokowaniem wózka rozładunkowego?
Najszybszy na rynku system dokowania jest jednocześnie najprostszy w obsłudze dla kierowcy, co oszczędza czas – jego i firmy. Paradoksalnie, w trasie trwającej kilka dni, nawet 10 minut opóźnienia może wygenerować efekt domina i zaburzyć skomplikowany plan logistyczny. Z kolei identyczna funkcjonalność jak w zabudowach bez systemu dokowania wyraźnie ułatwia i przyspiesza pracę ludzi odpowiedzialnych za planowanie zadań transportowych. Mówiąc wprost, uniwersalność produktów Redos Trailers redukuje konieczność zastanawiania się gdzie i jaki pojazd wysłać. To efekt połączenia wszystkich zalet systemów dokowania wózka z kubaturą i efektywnością, jakie zapewniają zwykłe konstrukcje.
Niezależność załadunków i rozładunków daje także większą elastyczność w odpowiadaniu na potrzeby klientów. Realizując transport nie trzeba bazować na tym czy u odbiorcy jest odpowiednia infrastruktura do rozładunku. Z kolei niska masa własna pojazdów Redos Trailers przekłada się na mniejsze spalanie i wysoką ładowność, co daje niebagatelne korzyści w skali przebiegów, jakie pokonują samochody ciężarowe.
Dokowanie wózka widłowego – dodatkowe zalety i opinie kierowców
Naczepy i przyczepy ciężarowe Redos Trailers są odpowiednio dostosowywane pod montaż systemu dokowania wózka widłowego. Kluczową zmianą jest większy rozstaw osi, co zmniejsza tylny zwis, a co za tym idzie poprawia rozkład mas w przypadku dociążenia tyłu pojazdu wózkiem.
– Oprócz tego standardowo wyposażamy takie pojazdy w układ podnoszenia pierwszej osi, który w większości przypadków niweluje problem obciążenia dyszla czy siodła. Dodatkowo naczepa czy przyczepa może mieć pneumatyczny system wyrównywania ciśnień, szczególnie przydatny, jeśli dany pojazd ma wozić lekkie ładunki – tłumaczy pracownik konstrukcji Redos Trailers. Z kolei układ hamulcowy i systemy bezpieczeństwa czynnego są dostosowywane precyzyjnie do wymiarów i ładowności naczepy czy przyczepy, by zapewnić maksymalną stabilność i bezpieczeństwo prowadzenia.
– Bardzo ważne są dla nas opinie kierowców, którzy używają naszych pojazdów. Wiemy od nich, że są zadowoleni z tego, jak jeżdżą nasze produkty z wózkami widłowymi. Owszem, załadunki i rozładunki to dla nich dodatkowa praca, ale dzięki niej zyskują większą niezależność, a przede wszystkim – mniejsze ryzyko, że gdzieś utkną, bo ktoś, gdzieś nie ma wózka lub do pracy nie przyszli wszyscy magazynierzy – dodaje. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku pracy, o powodzeniu rekrutacji kierowców decyduje coraz więcej czynników. Ważne są nie tylko warunki finansowe, lecz także to jak komfortowy i bezpieczny jest sprzęt we flocie firmy. Jak potwierdzają opinie, także w tym aspekcie Redos Trailers oferuje wiodące rozwiązania.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
