Spedivia to polska firma transportowo–spedycyjna, której historia na rynku usług transportowych rozpoczęła się w 2014 roku. Z pełnym zaangażowaniem buduje swoją pozycję, umożliwiając sprawną dystrybucję towarów w najodleglejsze zakątki Europy. Firma skupia się na wyprzedzaniu oczekiwań klientów i zapewnianiu usług na najwyższym poziomie, przy jednoczesnym priorytetowym traktowaniu kwestii bezpieczeństwa. Głęboko wierzą w rzetelną i profesjonalną obsługę jako kluczową cechę budującą zaufanie w branży.
Dlatego Spedivia specjalizuje się w pomocy przedsiębiorstwom, dla których płynny przepływ towarów jest niezbędny do ich funkcjonowania. Zrozumienie, że czas jest kluczowy dla klientów, sprawia, że firma działa błyskawicznie, niezależnie od tego, czy to transport na duże odległości, czy dostawy lokalne. Bezpieczeństwo jest dla nich priorytetem, dlatego stosują najwyższe standardy pracy, wiedząc, że ich zaangażowanie przyczynia się do rozwoju innych firm.
Warto podkreślić, że filarem działalności Spedivii jest nowoczesna flota, która stale się rozwija. Posiadają różnorodne pojazdy, dzięki czemu są w stanie idealnie dopasować charakter usługi do oczekiwań klientów. Inwestują w zaawansowane technologie, ale zdają sobie sprawę, że największym kapitałem są ludzie. Dlatego zatrudniają najlepszych specjalistów od logistyki i doświadczonych kierowców, którzy precyzyjnie koordynują działania i dbają o terminowość dostaw oraz bezpieczeństwo powierzonego towaru.
Każdy detal floty Spedivii jest dobrze przemyślany, a ich rozwiązania transportowe są znakomite. Skupmy się na specyfikacji zabudowy samochodu MB Actros LnR; 6×2 DMC 26 ton oraz przyczepy typu CURT-trail PREMIUM EN 12642 CODE XL.
Samochód MB Actros LnR posiada nadwozie skrzyniowe z plandeką, boki kurtyny oraz rozsuwane tylne słupy. Rama pośrednia wykonana jest z kratownicy stalowej cynkowanej ogniowo, a system mocowania ładunku RedLock 2.0 umożliwia bezpieczne mocowanie ładunku na otworach w obrzeżu zabudowy. Funkcja RedStop chroni palety przed wysunięciem się.
Podłoga sklejana jest z impregnowanej, wodoodpornej sklejki z powierzchnią antypoślizgową o grubości 27 mm. Na bokach zabudowy znajduje się 9 uchwytów do mocowania ładunku. Ściana przednia wykonana jest z paneli aluminiowych anodowanych, dodatkowo chroniona sklejką ochronną do wysokości 1 250 mm. Słupy przednie z kieszeniami na listwy boczne gwarantują stabilne mocowanie ładunku.
Ściany boczne to kłonice HESTAL suwane na wózkach ze zintegrowanymi kieszeniami na listwy aluminiowe. Ponadto, znajdują się aluminiowe listwy trapezowe na 2 rzędach i aluminiowe listwy prostokątne na 4 rzędach. Plandeka ścian bocznych typu firana na wózkach Versus oraz system zapadkowego i pionowego napinania plandeki z klamrami stalowymi zapewniają wygodę i bezpieczeństwo podczas załadunku.
Ściana tylna ma aluminiowe słupy z kieszeniami na listwy, a drzwi tylne składają się z 4 skrzydeł z profili aluminiowych. System rozsuwania tylnych słupów ułatwia załadunek. Dach samochodu to suwany VERSUS w kierunku kabiny pojazdu wraz z tylnym portalem uchylnym. Możliwość podnoszenia dachu na czas załadunku oraz blokowania wysokości dachu o +50 mm na czas jazdy zapewniają elastyczność w transporcie różnego rodzaju ładunków.
Wyposażenie samochodu obejmuje m.in. oznakowanie konturowe, tablice odblaskowe, trzymacze drzwi, oświetlenie obrysowe, linkę celna, pasy krzyżowe, drabinkę wejściową, błotniki z fartuchami rozbryzgowymi, zderzak tylni uchylny, osłony antyrowerowe, skrzynkę narzędziową z tworzywa sztucznego zamykaną na klucz, pojemnik na wodę z dozownikiem na mydło, a także certyfikat CODE XL EN 12642 i konsolę obniżającą sprzęg.
Przyczepa typu CURT-trail PREMIUM EN 12642 CODE XL to również zaawansowane rozwiązanie transportowe. Posiada system mocowania ładunku RedLock oraz listwę REDSTOP, która chroni przed wysunięciem się palety poza obrys podłogi. Podłoga przyczepy to sklejka impregnowana o grubości 27 mm z uchwytami do mocowania ładunku wzdłuż obrzeża na długości zabudowy.
Ściana przednia to drzwi 4-skrzydłowe z profili aluminiowych pełnych wraz z zamknięciami rurowymi, a trap przejazdowy aluminiowy zmniejsza długość ładunkową o około 60 mm. Słupy przednie z kieszeniami na listwy boczne zapewniają stabilność transportu.
Ściany boczne to kłonice HESTAL suwane na wózkach ze zintegrowanymi kieszeniami na listwy. Znajdują się również aluminiowe listwy boczne na 2 rzędach i 4 rzędach, a plandeka ścian bocznych zsuwana na wózkach Versus oraz systemy bocznego i pionowego napinania plandeki z klamrami stalowymi ułatwiają obsługę.
Ściana tylna składa się z 2-skrzydłowych drzwi z profili aluminiowych pełnych wraz z zamknięciami rurowymi. Kąt otwarcia wynosi 270 stopni. Słupy tylne można rozsuwać na czas załadunku.
Dach przyczepy to zsuwany niezależnie od boków VERSUS w obu kierunkach z możliwością podnoszenia na czas załadunku i blokowania wysokości o +50 mm na czas jazdy.
Dalsze wyposażenie przyczepy obejmuje oznakowanie konturowe, tablice odblaskowe tylne, oświetlenie obrysowe diodowe zgodne z KD UE, skrzynki narzędziowe, trzymacze drzwi aluminiowe, uchylne osłony przeciwnajazdowe, nogi podporowe w tylnej części przyczepy, system linki celnej, pasy do spinania stelaża, błotniki z fartuchami antyrozbryzgowymi, odbojniki salowe oraz wieszak koła z wciągarką koła zapasowego od samochodu ciężarowego. Przyczepa posiada certyfikat PN EN 12642 „Bezpieczny ładunek” (kod XL).
Warto również dodać, że przyczepa posiada zaawansowany system dokowania wózka widłowego zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. To rozwiązanie wpływa na jeszcze większą efektywność i oszczędność czasu podczas załadunku i rozładunku.