Materiały używane w zabudowach Redos – jak wpływają na trwałość i funkcjonalność pojazdów solo?

Jeśli przyjrzymy się zabudowom typu solo różnych marek, to na pierwszy rzut oka wszystkie one będą zbliżone do siebie – zarówno pod względem gabarytów, jak i użytych materiałów. Jednak, bardziej zagłębiając się w temat, okaże się, że jedne ważą mniej, inne są bardziej wytrzymałe, a trzecie mają dodatkowe funkcjonalności. Sztuką jest znalezienie kompromisu, którego owocem będzie zabudowa mocna, trwała i niekłopotliwa w codziennym użytkowaniu. Z pewnością marka Redos Trailers i jej pojazdy typu solo właśnie do takich należą. A dlaczego? Oto odpowiedź.

Podstawa to solidna rama

Każda zabudowa Redos Trailers opiera się na solidnej konstrukcji ramy nośnej. Nie dość, że zaprojektowana w oparciu o najnowsze oprogramowanie komputerowe i najwyższej klasy wiedzę inżynierską, to do tego przy jej budowie użyto wysokogatunkowej stali o symbolu S700. Umożliwia ona stworzenie podstawy ładowni w oparciu o cieńsze profile, które wcale nie ustępują swoją wytrzymałością tym grubszym, ale wykonanym z gorszych jakościowo stopów. Jest ona na tyle mocna, że bez problemu można umieścić w niej liczne otwory technologiczne, które mają na celu dalszą redukcję masy całego pojazdu. Ale to nie koniec. Stal w większości wypadków oznacza występowanie procesów korozyjnych, jednak nie w przypadku produktów marki Redos. Każda ze stalowych ram zabudowy poddawana jest procesowi cynkowania ogniowego, który jak wynika z badań, chroni elementy konstrukcji na ponad 30 lat. A więc dużo dłużej niż średni cykl życia przeciętnego pojazdu ciężarowego. Procesowi cynkowania ogniowego producent poddaje także: podramówki, podłużnice, wieszaki na palety, a także uchwyty na skrzynki narzędziowe. Tego typu metoda zabezpieczenia antykorozyjnego nie tylko chroni przed rdzą, ale także przed uszkodzeniami mechanicznymi powodowanymi przez kamienie.

Aluminium i inne sprawdzone materiały​

Doskonale wiemy, że im lżejsza zabudowa, tym ładowność pojazdu rośnie do granicy określonej w przepisach. Wiedzą to także konstruktorzy Redos Trailers i wszędzie tam, gdzie można, zamiast solidnej stali, wykorzystują dużo lżejsze aluminium. Odpowiednio sprofilowane i poddane procesowi anodowania, wykazuje dużą wytrzymałość mechaniczną oraz odporność na warunki atmosferyczne. Znakomicie nadaje się ona do produkcji burt, kłonic, podłóg, tylnych drzwi, ścian przednich, drabinek, jak i listew trapezowych umieszczanych na bokach zabudowy. Specjalnie zaimpregnowana i wytrzymała sklejka z kolei stosowana jest w przypadku podłóg antypoślizgowych czy wzmocnień przedniej ściany ładowni. Wszędzie tam, gdzie sprawdzi się lekkość konstrukcji, wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne oraz odporność na warunki atmosferyczne, Redos Trailers wykorzystuje tworzywa sztuczne. Tyczy się to głównie skrzynek narzędziowych, skrzynek międzyosiowych, tych na pasy transportowe, czy skrzynek ADR na gaśnice. Również z lekkiego, acz wytrzymałego tworzywa, wykonane są zbiorniki na wodę z dozownikami mydła.

Diabeł tkwi w szczegółach​

Mocna stal nie tylko wykorzystywana jest przez Redos Trailers do budowy ramy, ale także różnego rodzaju elementów wyposażenia pojazdu, które narażone są na uszkodzenia mechaniczne. Są nimi np. odbojniki tylnej części zabudowy. Stalowe wzmocnienia może posiadać także plandeka, która wykonana jest także z materiałów najwyższej jakości. Poza tym tak prozaiczny element jak duża skrzynka narzędziowa, montowana w sekcji bocznej samochodu pomiędzy jego osiami, wykonana jest z metalu, a dla zabezpieczenia jej przed warunkami atmosferycznymi producent pokrywa ją warstwą cynku. Całości dopełnia ryflowana blacha znajdująca się w tylnej części ładowni, chroniąca podłogę zabudowy przed uszkodzeniami wynikającymi z intensywnej eksploatacji.

Jak widać, jest tego dużo, ale wniosek jest jeden. Nie sztuka stworzyć zabudowę, ale sztuką jest stworzyć zabudowę optymalną, w której wzajemnie uzupełniające się materiały najwyższej jakości tworzą solidną konstrukcję. Do takich bez wątpienia należą zabudowy popularnych solówek ze znakiem marki Redos Trailers na burcie.

Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu? Skontaktuj się z nami!

Zapisz się do Newslettera

Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą oraz nowościami? Zapisz się do Newslettera a nic ważnego Cię nie ominie!

logo.png
Formularz rejestracji

Zapiszcie mnie do Newslettera

Od momentu zapisania będziesz otrzymywać cykline informacje mailowe dotyczące naszej oferty.

System dokowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.

Pojazdy "od ręki"

Nie chcesz czekać? Kup pojazd gotowy do jazdy już teraz.

Serwis MAN Truck

Autoryzowana stacja serwisowa Man Truck Polska

Stacja kontroli pojazdów

Okręgowa stacja kontroli pojazdó Redos

O firmie

Sprawdź kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić.

Skontaktuj się z nami

Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z jednym z naszych handlowców.

Handlowiec

Waldemar Dzięsław

+48 798 689 696

waldemar.dzieslaw@redos.pl

Handlowiec

Maciej Dolecki

+48 600 354 217

maciej.dolecki@redos.pl

Handlowiec

Paweł Plura

+48 604 839 176

pawel.plura@redos.pl

Handlowiec

Mikołaj Troszczyński

+48 508 005 127

mikolaj.troszczynski@redos.pl

Handlowiec

Łukasz Serwa

+ 48 608 884 579

lukasz.serwa@redos.pl

System mocowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.