Jak powstaje mammobus?

W zwalczaniu nowotworów najważniejsza jest profilaktyka i wczesne wykrywanie. Do tego z kolei potrzebny jest możliwie łatwy dostęp do badań. I właśnie po to budowane są tzw. mammobusy, czyli mobilne jednostki, w których można wykonać mammografię – badanie pozwalające wczesne rozpoznanie nowotworów piersi.

Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?

1. Na jakich pojazdach bazują mammobusy?

2. Jak powstaje mammobus – etap 1: zamówienie, konsultacje i projekt

3. Jak powstaje mammobus – etap 2: produkcja i montaż zabudowy

4. Jak powstaje mammobus – etap 3: wyposażenie wnętrza

5. Jak powstaje mammobus – etap 4: montaż aparatury medycznej

Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta naczep, przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.

Na jakich pojazdach bazują mammobusy?

Mobilne gabinety badań mammograficznych najczęściej powstają na podwoziach lekkich i średnich pojazdów ciężarowych (tzw. solówkach), np. DAF LF czy Mercedes–Benz Atego. Oprócz tego jako bazę do mammobusa wykorzystuje się czasem naczepy. Takie rozwiązanie oferuje więcej przestrzeni, ale jest też droższe w eksploatacji i mniej poręczne niż solówka, która pozwala wjechać w więcej miejsc, a co za tym idzie być bliżej pacjentek. Firma Redos Trailers brała udział w przygotowaniu i budowie już ośmiu mammobusów.

Jak powstaje mammobus – etap 1: zamówienie, konsultacje i projekt

Tego typu pojazdy są budowane na zamówienie, zgodnie z wymogami określonymi przez zamawiającego np. w przetargu. Najczęściej to właśnie zamawiający określa również organizację procesu, w który oprócz Redos Trailers, zaangażowane są także inne podmioty. Najczęściej jest to firma odpowiadająca za aranżację zabudowy w środku, czyli montaż mebli, urządzeń sanitarnych, itp. oraz producent sprzętu diagnostycznego.

Etap analizy wytycznych, konsultacji i przygotowania projektu jest kluczowy i najbardziej czasochłonny w całym procesie powstawania mammobusa. – Prace projektowe i ustalenia z zamawiającym zawsze zajmują najwięcej czasu. Bywało tak, że finalizowaliśmy je w ciągu miesiąca, ale mieliśmy też realizację, którą przygotowywaliśmy przez pół roku – tłumaczy Maciej, konstruktor w firmie Redos Trailers.

Niezależnie od tego kto jest zamawiającym i ile podmiotów zaangażowanych jest w realizację projektu, pracownicy Redos Trailers zawsze zaczynają od analizy potrzeb i wymogów. – Z każdą ze stron ustalamy czego oczekują od przygotowanej przez nas zabudowy – jak ma być zagospodarowana, czyli jakie wyposażenie w jakim miejscu ma się znaleźć. Na tej podstawie projektujemy zabudowę uwzględniając m.in. odpowiednie wzmocnienia pod montaż półek, aparatu rentgenowskiego czy okien. W projekcie określamy również zmiany, jakich wymaga podwozie pojazdu ciężarowego, np. w związku z planowanymi zbiornikami na wodę i nieczystości, agregatem czy też schowkami – wylicza pracownik działu konstrukcji Redos Trailers.
Kompleksowo przygotowany projekt trafia do zamawiającego do konsultacji i akceptacji. – Zawsze dokładamy starań, by wszystkie ustalenia potwierdzić z każdą ze stron. Jest to istotne, ponieważ późniejsze ingerencje w zabudowę, np. montaż dodatkowego okna, mogą okazać się niemożliwe do wykonania – dodaje Maciej, konstruktor Redos Trailers.

Jak powstaje mammobus – etap 2: produkcja i montaż zabudowy

Bazą pod montaż wyposażenia i aparatury diagnostycznej jest kontener izotermiczny, pozwalający zachować komfortowe warunki pracy i badań niezależnie od pory roku. – W Redos Trailers tworzymy pojazd, który jest dopuszczony do ruchu i może legalnie wyjechać od nas na kołach do podmiotu, zajmującego się kolejnym etapem budowy mammobusa . Następnie, po dokończeniu wszystkich prac, taki pojazd jest rejestrowany jako samochód specjalistyczny. Choć produkcja i montaż zabudowy przebiegają podobnie do standardowych kontenerów izotermicznych, to zajmuje o połowę więcej czasu. – To bardziej złożona zabudowa, wyposażona w więcej elementów, więc najczęściej zajmuje nam to około sześciu–siedmiu dni – mówi inżynier Redos Trailers.

Jak powstaje mammobus – etap 3: wyposażenie wnętrza

Z Redos Trailers samochód z przygotowaną zabudową jedzie do firmy aranżującej wnętrze. Tam montowane są wszystkie elementy zapewniające obsłudze i pacjentom komfort, a także ściany działowe izolujące poczekalnię od promieniowania rentgenowskiego.

Jak powstaje mammobus – etap 4: montaż aparatury medycznej

Na zakończenie procesu budowy do mammobusa trafia to, co w nim najważniejsze, czyli aparatura medyczna, w tym oczywiście mammograf. Tak przygotowany mammobus jest wykorzystywanym tam, gdzie najbardziej potrzebują go pacjentki, ale także podczas różnego rodzaju wydarzeń, co pozwala zwiększać świadomość znaczenia profilaktyki nowotworów piersi.

Przykładowe realizacje mammobusa:

Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu? Skontaktuj się z nami!

Zapisz się do Newslettera

Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą oraz nowościami? Zapisz się do Newslettera a nic ważnego Cię nie ominie!

logo.png
Formularz rejestracji

Zapiszcie mnie do Newslettera

Od momentu zapisania będziesz otrzymywać cykline informacje mailowe dotyczące naszej oferty.

System dokowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.

Pojazdy "od ręki"

Nie chcesz czekać? Kup pojazd gotowy do jazdy już teraz.

Serwis MAN Truck

Autoryzowana stacja serwisowa Man Truck Polska

Stacja kontroli pojazdów

Okręgowa stacja kontroli pojazdó Redos

O firmie

Sprawdź kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić.

Skontaktuj się z nami

Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z jednym z naszych handlowców.

Handlowiec

Waldemar Dzięsław

+48 798 689 696

waldemar.dzieslaw@redos.pl

Handlowiec

Maciej Dolecki

+48 600 354 217

maciej.dolecki@redos.pl

Handlowiec

Paweł Plura

+48 604 839 176

pawel.plura@redos.pl

Handlowiec

Mikołaj Troszczyński

+48 508 005 127

mikolaj.troszczynski@redos.pl

Handlowiec

Łukasz Serwa

+ 48 608 884 579

lukasz.serwa@redos.pl

System mocowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.