Czy wiecie, że polskie firmy są europejskimi potentatami w produkcji stolarki okiennej? Redos Trailers – producent zabudów i przyczep także – ma w tym swój udział. Od wielu lat dostarczamy producentom okien pojazdy do ich transportu – skrojone dokładnie pod ich potrzeby.
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
1. Zabudowy do transportu okien – czym się charakteryzują?
2. Ile klientów, tyle rozwiązań – jak dobierane są pojazdy do transportu okien?
3. Dlaczego producenci okien wybierają zabudowy pod transport na paletach?
Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.
Zabudowy do transportu okien – czym się charakteryzują?
Wiodący producenci okien dostarczają swoje produkty korzystając z własnej floty. Na polskich i europejskich drogach często można zobaczyć zestawy z logotypami firm takich, jak Drutex, Eko–Okna czy Jezierski. Wśród nich są pojazdy przygotowane w Redos Trailers, w różnych konfiguracjach i w oparciu o podwozia różnych producentów.
Obecnie większość zamawiających zabudowy do przewozu stolarki okiennej dąży do tego, by otrzymać pojazdy możliwie jak najbardziej uniwersalne, charakteryzujące się wysoką ładownością, przystosowane do transportu paletowego.
Coraz mniej przedsiębiorstw transportujących stolarkę okienną używa pojazdów z dedykowanymi, stałymi stelażami do przewozu okien. Takie pojazdy mają jednak bardzo ograniczone możliwości przewożenia innych towarów, np., aby uniknąć jazdy „na pusto” w drodze powrotnej. Transport z wykorzystaniem palet ułatwia także planowanie dostaw i ich rozładunek za pomocą własnego wózka widłowego podwieszanego na zewnątrz lub dokowanego w zabudowie.
Ile klientów, tyle rozwiązań – jak dobierane są zabudowy do transportu okien?
– Zamówienia i pojazdy, jakie przygotowujemy dla poszczególnych producentów okien zawsze czymś się różnią. Nie spotkaliśmy się z dwoma firmami, które oczekiwałyby identycznych czy standardowych rozwiązań. To oczywiście wyzwanie, ale też duża satysfakcja, gdy możemy tak dostosować zabudowy, by idealnie pasowały do potrzeb i profilu działalności danego przedsiębiorstwa – mówi Maciej Dolecki z działu handlowego Redos Trailers. – Tym co łączy oczekiwania klientów, jest efektywność i wydajność pojazdu, na co składają się m.in. takie cechy, jak szybkość załadunku i rozładunku oraz ładowność, co w praktyce przekłada się na to jak szybko i jak wiele towaru można przewieźć – dodaje Dolecki.
Wyposażenie i rozwiązania stosowane w zabudowie zależą od potrzeb danego odbiorcy. – Rodzaj podłogi, dodatkowe punkty mocujące, kieszenie, listwy, klamry – to wszystko określamy na etapie rozmów z klientem – opowiada Maciej Dolecki. Najczęściej wybieraną zabudową jest tzw. „firanka”, czyli plandeka z możliwością otwierania od boku. – Jeżeli klient potrzebuje możliwie jak najbardziej uniwersalnych pojazdów, to zabudowy mogą być doposażone w system rozchylanego tylnego portalu, podnoszony dach czy też trapy pozwalające przejeżdżać wózkiem widłowym między naczepą a samochodem. Tak skonfigurowane zabudowy nadają się również do transportu dużych gabarytowo okien – mówi Dolecki. W przypadku przyczepy najczęściej producenci decydują się na pojazdy centralnoosiowe. – Mamy jednak klienta, dla którego przygotowaliśmy przyczepy do przewozu okien z obrotnicą, ponieważ tylko takie pojazdy mogą wjechać pod ich zakład – dodaje Maciej.
Dlaczego producenci okien wybierają zabudowy pod transport na paletach?
Pakowanie okien na palety pozwala optymalizować dostawy. To ważne, ponieważ istotą transportu stolarki okiennej jest wiele punktów zrzutu. Na paletach można skompletować i odpowiednio oznaczyć partie towaru dla poszczególnych odbiorców, a także rozładować na miejscu przy użyciu własnego wózka widłowego.
W takich zastosowaniach swoje zalety pokazują pojazdy budowane w Redos Trailers. – Nasze przyczepy i zabudowy są wykonywane z wykorzystaniem stali o podwyższonej wytrzymałości. To oznacza, że trzeba jej użyć mniej, by uzyskać oczekiwaną sztywność, ładowność i wytrzymałość. Nasze konstrukcje mogą być lżejsze od produktów konkurencji nawet o 500 kg. Brzmi, jak niewiele, ale w praktyce przekłada się to na wymierne korzyści – możliwość załadowania większej ilości towaru, lepsze właściwości jezdne, mniejsze zużycie układu hamulcowego czy opon – tłumaczy Maciej Dolecki.
Wydajność i efektywność to nie tylko masa własna i to jak dany pojazd jeździ. Liczy się również ergonomia, wygoda i szybkość obsługi. – Nasi inżynierowe projektują zabudowy tak, by maksymalnie uprościć pracę przy załadunkach i rozładunkach. Przykładem jest system dokowania wózka widłowego, bardzo często wykorzystywany właśnie w transporcie stolarki okiennej. Nasze rozwiązanie jest lekkie i proste w obsłudze. Dzięki niewielkiej liczbie elementów, kierowca jest w stanie w ciągu pięciu minut zamontować wózek i ruszyć do kolejnego punktu. Oprócz tego użytkownicy naszych systemów dokowania mogą decydować o tym czy „widlak” jedzie podwieszony z tyłu przyczepy czy też zamknięty w środku. A zabudowy Redos Trailers z układem mocowania wózka mają identyczną funkcjonalność i objętość jak pojazdy bez tego rozwiązania – dodaje Dolecki.
– Co ważne, wybór pojazdu pod transport palet nie wyklucza stosowania innych rozwiązań. Dla firmy Drutex przygotowaliśmy zabudowy z szynami w podłodze, co umożliwiało wożenie palet, a w razie potrzeby – także stawianie dedykowanych stelaży – podsumowuje Maciej Dolecki.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
