Jak podróżują okna? Zabudowy do przewozu stolarki okiennej

Czy wiecie, że polskie firmy są europejskimi potentatami w produkcji stolarki okiennej? Redos Trailers – producent zabudów i przyczep także – ma w tym swój udział. Od wielu lat dostarczamy producentom okien pojazdy do ich transportu – skrojone dokładnie pod ich potrzeby.

Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?

1. Zabudowy do transportu okien – czym się charakteryzują?

2. Ile klientów, tyle rozwiązań – jak dobierane są pojazdy do transportu okien?

3. Dlaczego producenci okien wybierają zabudowy pod transport na paletach?

Więcej fachowych wpisów znajdziesz na blogu Redos Trailers – innowacyjnego polskiego producenta przyczep i zabudów do pojazdów ciężarowych.

Zabudowy do transportu okien – czym się charakteryzują?

Wiodący producenci okien dostarczają swoje produkty korzystając z własnej floty. Na polskich i europejskich drogach często można zobaczyć zestawy z logotypami firm takich, jak Drutex, Eko–Okna czy Jezierski. Wśród nich są pojazdy przygotowane w Redos Trailers, w różnych konfiguracjach i w oparciu o podwozia różnych producentów.

Obecnie większość zamawiających zabudowy do przewozu stolarki okiennej dąży do tego, by otrzymać pojazdy możliwie jak najbardziej uniwersalne, charakteryzujące się wysoką ładownością, przystosowane do transportu paletowego.

Coraz mniej przedsiębiorstw transportujących stolarkę okienną używa pojazdów z dedykowanymi, stałymi stelażami do przewozu okien. Takie pojazdy mają jednak bardzo ograniczone możliwości przewożenia innych towarów, np., aby uniknąć jazdy „na pusto” w drodze powrotnej. Transport z wykorzystaniem palet ułatwia także planowanie dostaw i ich rozładunek za pomocą własnego wózka widłowego podwieszanego na zewnątrz lub dokowanego w zabudowie.

Ile klientów, tyle rozwiązań – jak dobierane są zabudowy do transportu okien?

– Zamówienia i pojazdy, jakie przygotowujemy dla poszczególnych producentów okien zawsze czymś się różnią. Nie spotkaliśmy się z dwoma firmami, które oczekiwałyby identycznych czy standardowych rozwiązań. To oczywiście wyzwanie, ale też duża satysfakcja, gdy możemy tak dostosować zabudowy, by idealnie pasowały do potrzeb i profilu działalności danego przedsiębiorstwa – mówi Maciej Dolecki z działu handlowego Redos Trailers. – Tym co łączy oczekiwania klientów, jest efektywność i wydajność pojazdu, na co składają się m.in. takie cechy, jak szybkość załadunku i rozładunku oraz ładowność, co w praktyce przekłada się na to jak szybko i jak wiele towaru można przewieźć – dodaje Dolecki.

Wyposażenie i rozwiązania stosowane w zabudowie zależą od potrzeb danego odbiorcy. – Rodzaj podłogi, dodatkowe punkty mocujące, kieszenie, listwy, klamry – to wszystko określamy na etapie rozmów z klientem – opowiada Maciej Dolecki. Najczęściej wybieraną zabudową jest tzw. „firanka”, czyli plandeka z możliwością otwierania od boku. – Jeżeli klient potrzebuje możliwie jak najbardziej uniwersalnych pojazdów, to zabudowy mogą być doposażone w system rozchylanego tylnego portalu, podnoszony dach czy też trapy pozwalające przejeżdżać wózkiem widłowym między naczepą a samochodem. Tak skonfigurowane zabudowy nadają się również do transportu dużych gabarytowo okien – mówi Dolecki. W przypadku przyczepy najczęściej producenci decydują się na pojazdy centralnoosiowe. – Mamy jednak klienta, dla którego przygotowaliśmy przyczepy do przewozu okien z obrotnicą, ponieważ tylko takie pojazdy mogą wjechać pod ich zakład – dodaje Maciej.

Dlaczego producenci okien wybierają zabudowy pod transport na paletach?

Pakowanie okien na palety pozwala optymalizować dostawy. To ważne, ponieważ istotą transportu stolarki okiennej jest wiele punktów zrzutu. Na paletach można skompletować i odpowiednio oznaczyć partie towaru dla poszczególnych odbiorców, a także rozładować na miejscu przy użyciu własnego wózka widłowego.

W takich zastosowaniach swoje zalety pokazują pojazdy budowane w Redos Trailers. – Nasze przyczepy i zabudowy są wykonywane z wykorzystaniem stali o podwyższonej wytrzymałości. To oznacza, że trzeba jej użyć mniej, by uzyskać oczekiwaną sztywność, ładowność i wytrzymałość. Nasze konstrukcje mogą być lżejsze od produktów konkurencji nawet o 500 kg. Brzmi, jak niewiele, ale w praktyce przekłada się to na wymierne korzyści – możliwość załadowania większej ilości towaru, lepsze właściwości jezdne, mniejsze zużycie układu hamulcowego czy opon – tłumaczy Maciej Dolecki.

Wydajność i efektywność to nie tylko masa własna i to jak dany pojazd jeździ. Liczy się również ergonomia, wygoda i szybkość obsługi. – Nasi inżynierowe projektują zabudowy tak, by maksymalnie uprościć pracę przy załadunkach i rozładunkach. Przykładem jest system dokowania wózka widłowego, bardzo często wykorzystywany właśnie w transporcie stolarki okiennej. Nasze rozwiązanie jest lekkie i proste w obsłudze. Dzięki niewielkiej liczbie elementów, kierowca jest w stanie w ciągu pięciu minut zamontować wózek i ruszyć do kolejnego punktu. Oprócz tego użytkownicy naszych systemów dokowania mogą decydować o tym czy „widlak” jedzie podwieszony z tyłu przyczepy czy też zamknięty w środku. A zabudowy Redos Trailers z układem mocowania wózka mają identyczną funkcjonalność i objętość jak pojazdy bez tego rozwiązania – dodaje Dolecki.

– Co ważne, wybór pojazdu pod transport palet nie wyklucza stosowania innych rozwiązań. Dla firmy Drutex przygotowaliśmy zabudowy z szynami w podłodze, co umożliwiało wożenie palet, a w razie potrzeby – także stawianie dedykowanych stelaży – podsumowuje Maciej Dolecki.

Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu? Skontaktuj się z nami!

Zapisz się do Newslettera

Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą oraz nowościami? Zapisz się do Newslettera a nic ważnego Cię nie ominie!

Formularz rejestracji

Zapiszcie mnie do Newslettera

Od momentu zapisania będziesz otrzymywać cykline informacje mailowe dotyczące naszej oferty.

System dokowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.

Pojazdy "od ręki"

Nie chcesz czekać? Kup pojazd gotowy do jazdy już teraz.

Serwis MAN Truck

Autoryzowana stacja serwisowa Man Truck Polska

Stacja kontroli pojazdów

Okręgowa stacja kontroli pojazdó Redos

O firmie

Sprawdź kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić.

Skontaktuj się z nami

Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z jednym z naszych handlowców.

Handlowiec

Waldemar Dzięsław

+48 798 689 696

waldemar.dzieslaw@redos.pl

Handlowiec

Maciej Dolecki

+48 600 354 217

maciej.dolecki@redos.pl

Handlowiec

Paweł Plura

+48 604 839 176

pawel.plura@redos.pl

Handlowiec

Mikołaj Troszczyński

+48 508 005 127

mikolaj.troszczynski@redos.pl

Handlowiec

Łukasz Serwa

+ 48 608 884 579

lukasz.serwa@redos.pl

System mocowania wózka widłowego

Podczas rozładunków w różnych punktach w Polsce i Europie borykasz się z problemem dostępu do specjalistycznego sprzętu? Miej własny wózek widłowy zawsze ze sobą, eliminuj wszystkie zbędne opóźnienia i przeszkody. Specjalnie przygotowana konstrukcja ramy zabudowy umożliwia podwieszenie wózka za pojazdem.

Nasze autorskie rozwiązanie cechuje się ponadprzeciętnie szybkim czasem operacji dokowania wózka za pojazdem.

Malcare WordPress Security