Winda do rozładunku to wyposażenie stosowane w wielu pojazdach ciężarowych i dostawczych, a także w przyczepach. W pojazdach Redos Trailers można zamontować również windę chowaną pod zabudową. Dlaczego warto się zdecydować na takie rozwiązanie? Jakie są jego zalety?
Spis treści – czego dowiesz się z tego tekstu?
- Czym jest winda chowana pod zabudowę?
- Winda chowana pod zabudowę – ograniczenia
- Winda chowana pod zabudowę – jakie ma zalety?
Czym jest winda chowana pod zabudowę?
Winda chowana pod zabudowę to mechanizm z hydraulicznie sterowanym podestem załadunkowym, który nie pełni funkcji drzwi czy klapy tylnej części ładowni. Jak sama nazwa wskazuje, taka winda jest składana i mieści się pod przestrzenią ładunkowa, nie wykraczając poza obrys pojazdu.
Winda chowana pod zabudowę – ograniczenia
Decydując się na takie rozwiązanie trzeba pamiętać, że nie można go zastosować w każdym pojeździe. Kluczowym parametrem jest tzw. tylny zwis, czyli odległość od ostatniej osi do końca podwozia i zabudowy. Jeżeli jest zbyt mała to chowana winda się tam zwyczajnie nie zmieści. Dlatego konstruktorzy Redos Trailers sprawdzają warunki montażu takiego urządzenia zanim klienci wybiorą i zamówią konkretny wariant samochodu.
Windę chowaną pod zabudowę możemy zastosować zarówno w samochodzie ciężarowym, jak i w przyczepie.
Pewną niedogodnością związaną z wyborem opisywanego rozwiązania jest większa masa, w porównaniu z windą klapową. Oprócz tego, układ z klapą może mieć wyższą ładowność i większą powierzchnię podestu.
Winda chowana pod zabudowę – jakie ma zalety?
- Uszkodzenie lub awaria układu sterowania windą nie wyklucza możliwości załadowania i rozładowania pojazdu. W przypadku windy klapowej, problem z układem hydraulicznym czy elektrycznym praktycznie pozbawia nas dostępu do przestrzeni ładunkowej.
- Uniwersalność. Pojazdy z windą chowaną pod zabudowę można rozładowywać zarówno przy wykorzystaniu podnoszonego podestu i wózka, jak również przy rampach.
- Możliwość świadczenia usług dla szerszej grupy podmiotów. Przykład – są firmy, które nie załadują towaru na pojazd z windą klapową.
– Decyzja o wyborze konkretnego rodzaju windy to zawsze wypadkowa potrzeb, charakterystyki transportów prowadzonych przez daną firmę, a także wymogów w miejscach, gdzie najczęściej wykonywane są załadunki i rozładunki. Każda rozmowa z klientem, to wnikliwa analiza, po której możemy zaproponować najlepsze rozwiązanie z szerokiej palety naszych konstrukcji – podsumowuje konstruktor w Redos Trailers.
Winda hydrauliczna chowana pod zabudową Redos Trailers - przykłady:
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
