Najpierw funkcja, potem forma – jak rozumiemy funkcjonalność zabudowy?
Ładne, efektowne rzeczy przyciągają wzrok klientów i często już samym wyglądem wywołują chęć ich posiadania. Nie inaczej jest z pojazdami, lecz w przypadku tych przeznaczonych do transportu liczą się konkrety, a więc funkcjonalność, możliwości, ale także wygoda i efektywność ich użytkowania. Dlatego w Redos Trailers proces projektowania przyczep i zabudów jest ściśle podporządkowany ich funkcjonalności, którą rozumiemy jako wartości dodane, które poszczególne rozwiązania wnoszą do pracy i budżetów naszych klientów.
Redos Trailers – co to za firma?
Redos Trailers to polski producent zabudów i przyczep z siedzibą w Nowym Tomyślu w woj. wielkopolskim. Założona w 1997 roku firma produkuje m.in. zabudowy stałe, zestawy przestrzenne, systemy wymienne BDF, a także zabudowy specjalistyczne, w tym m.in. podwozia do przewozu żywych ryb, budowy mammobusów czy butli gazowych. W ofercie firmy są również zabudowy oraz przyczepy z systemami szybkiego dokowania wózków widłowych – wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Przedsiębiorstwo zatrudnia obecnie blisko 100 specjalistów, w tym konstruktorów i projektantów, którzy nieustannie rozwijają obecne produkty Redos Trailers i opracowują niestandardowe, specjalistyczne rozwiązania dostosowane do konkretnego zastosowania transportowego. Jakość pojazdów budowanych w Redos Trailers potwierdza nie tylko liczne grono wieloletnich klientów, lecz także certyfikat ISO 9001:2008 oraz norma polityki jakości ISO 14001
Funkcjonalność, czyli jak przyczepy i zabudowy Redos Trailers ułatwiają pracę kierowcy?
Według filozofii Redos Trailers funkcjonalny produkt wymaga od użytkownika jak najmniej wysiłku, zaangażowania, uwagi i czasu. Pozwala mu pracować wydajnie i bez nadmiernego zmęczenia codziennymi obowiązkami. Przez użytkownika rozumiemy każdego, kto ma do czynienia z naszym pojazdem. Mowa tu zarówno o przedsiębiorcy, jak i kierowcy.
Nasze pojazdy konstruujemy i rozwijamy w możliwie jak największych zespołach projektowych. „Dołączamy” do nich naszych klientów i ich pracowników. Jesteśmy otwarci na ich sugestie, spostrzeżenia i uwagi. Pracujemy tak od lat, a bezcenne informacje, jakie przez ten czas zgromadziliśmy, pozwoliły nam dopracować szereg kwestii wpływających na funkcjonalność pojazdu ocenianą z perspektywy kierowcy. Co się na nią składa?
- Łatwe i szybkie załadunki oraz rozładunki, na które pozwala szereg praktycznych rozwiązań (np. przesuwane i wypinane kłonice, suwany dach, ściana firankowa, rozsuwany tylny portal, obustronnie podnoszony dach, specjalny trap przejazdowy czy sprawny system dokowania wózka widłowego). Ważne jest także jak te rozwiązania działają. Wszystkie części i komponenty zamawiamy u sprawdzonych producentów, dzięki czemu np. odsunięcie „firanki” nie sprawia kłopotów, bo mechanizm działa sprawnie i lekko przez długie lata.
- Lekka i sztywna konstrukcja oraz zawieszenie oparte o części renomowanych producentów powodują, że przyczepa dobrze i pewnie się prowadzi.
- Systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym m.in. ABS/EBS, układ stabilizacji toru jazdy (TRS/RSS), samoczynny hamulec postojowy, układ poziomowania pojazdu czy kamera cofania.
- Wygodne i ergonomiczne akcesoria, czyli m.in. skrzynki i schowki, drabinki, dodatkowe oświetlenie czy też wieszaki kół zapasowych ze specjalnymi windami.
- Rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo ładunku, a więc np. system wielopunktowego mocowania ładunku REDlock 3.0 czy wzmocnienie przedniej ściany zabudowy.
Podsumowując, funkcjonalny pojazd ciężarowy jest wygodny w obsłudze, co z kolei przekłada się na mniejsze zmęczenie kierowcy. A mniej zmęczony i zdenerwowany kierowca prowadzi bardziej efektywnie i bezpiecznie.
Funkcjonalność, czyli lekka, wydajna i trwała konstrukcja pojazdu ciężarowego
Funkcjonalność zabudowy czy przyczepy to także wartości dodane dla przedsiębiorcy i jego firmy, a więc wymierne korzyści wynikające z konstrukcji. W transporcie liczą się efektywność oraz wydajność i właśnie na tych aspektach skupiają się konstruktorzy Redos Trailers. Także w tych kwestiach ściśle współpracujemy z naszymi klientami optymalizując poszczególne pojazdy, by możliwie jak najlepiej odpowiadały specyficznym wymaganiom danego biznesu. Co i jak robimy, by nasze pojazdy zapewniały jak najwięcej wymiernych korzyści?
- Stosujemy ogumienie renomowanych producentów, które charakteryzuje się wysoką trwałością i niskimi oporami toczenia.
- Budujemy pojazdy z wykorzystaniem stali o podwyższonej wytrzymałości. W ten sposób otrzymujemy lekkie i sztywne konstrukcje. Niższa masa własna oznacza większą ładowność i niższe spalanie.
- Zabezpieczamy pojazdy przed upływem czasu i czynnikami zewnętrznymi, np. poprzez cynkowanie ogniowe elementów stalowych, co uodparnia je na korozję na długie lata.
- Montujemy sprawdzone podzespoły, powszechnie dostępne w całej Europie, by obniżyć koszty ewentualnych napraw i skrócić ich czas.
Te i wiele innych elementów oraz rozwiązań przekładają się na długoterminową efektywność eksploatacji, wyrażoną w niskim TCO i wysokiej wartości rezydualnej.
Przeczytaj pozostałe artykuły z bloga Redos Trailers:

Scania P230 B6x2 4NB z silnikiem elektrycznym – zabudowa do transportu miejskiego z windą klapową

Rozwiązania podnoszące funkcjonalność i komfort pracy kierowcy ciężarówki

Kierowco – Ty rób swoje, a my zajmiemy się resztą!

Jak zabezpieczyć ładunek i kierowcę w transporcie pojazdem ciężarowym?

Przyczepa trzyosiowa do transportu ciężkich kontenerów morskich + system BDF

Przyczepa na obrotnicy do transportu agregatów prądotwórczych + system BDF

Nadwozia do zadań specjalnych – niestandardowe przyczepy i zabudowy pojazdów ciężarowych

Lekkie podejście do ciężkich zadań

Solówka dla dystrybucji miejskiej – jak powinna wyglądać idealna zabudowa?

Jak wybrać oszczędną przyczepę ciężarową? Obniżaj spalanie paliwa i emisję CO2

Biznes dobrze policzony. Dowiedz się jak obniżyć spalanie ciężarówki i zaoszczędzić
